| Maatwerk online. Wat is het resultaat?
1. Zowel de transportbedrijven als hun klanten winnen tijd met deze webapplicatie.
Vroeger moesten de opdrachtgevers bellen of faxen en moesten bedienden van de transportbedrijven alle data invoeren. Uiteraard was dat heel tijds- en arbeidsintensief.
Nu kunnen de klanten van de transportbedrijven – nadat ze veilig zijn ingelogd – gestandaardiseerd en in real time hun orders ingeven. Geen overbodig papierwerk, tijdrovende telefoontjes of mails meer dus. De medewerkers van de transportbedrijven kunnen daardoor ongestoord en productiever werken.
2. De web order entry & information app maakt de kans op fouten kleiner.
Er is namelijk een applicatie integratie met een databeheersysteem. Daarbij sluit de adresvalidatie via Google Maps schrijffouten uit. Bovendien is er een koppeling met de ADR-gevarenklassen en -labels, en met een webservice zodat de webapplicatie en de server gegevens kunnen uitwisselen.
Dankzij dit systeem managen de opdrachtgevers van de transportbedrijven hun zendingen zelf. Geen tussenpersonen meer, dus ook minder kans op fouten.
3. Dankzij het gebruiksvriendelijke platform hebben de opdrachtgevers altijd een goed zicht op hun inventaris en op de status van de zending.
Ook de bestemmeling is op de hoogte. Onze web based applicatie zorgt ervoor dat hij automatisch een mail krijgt met de info over de te verwachten zending. Wil de bestemmeling de leverplaats wijzigen dan kan hij dat gemakkelijk via het web order entry & information system, zonder in te loggen. Vervolgens krijgt de transporteur automatisch een melding van de gewijzigde afleverplaats. Ook daar zorgt onze web order entry and information applicatie voor.
4. De opdrachtgevers krijgen meteen alle nodige boord- en orderdocumenten.
Ook de barcodes en labels die op de zendingen moeten komen printen ze gewoon zelf.
Via het eigen ERP-systeem krijgt de transporteur de track & trace-info. Die gegevens zijn gekoppeld met het web order entry and information system dat we hebben ontwikkeld.